0

Nowa kampania Coca-Cola #WCIĄŻZMIENIAMY

Coca-Cola zainicjowała kampanię społeczną pod nazwą #WCIĄŻZMIENIAMY, której założeniem jest aktywizacja kobiet i młodych, rozwiązanie problemu zanieczyszczenia świata odpadami opakowaniowymi i ochrona zasobów wodnych.

W celu realizacji tych założeń powstała najnowsza inicjatywa firmy Coca-Cola, czyli współpraca z Miastem Stołecznym Warszawą i Fundacją Nasza Ziemia, w ramach której Coca-Cola przekaże mieszkańcom Warszawy 10 nowoczesnych automatów do oddawania opakowań. Automaty dostarczy polska firma EcoTech System, będą one przyjmować butelki plastikowe PET, aluminiowe puszki oraz butelki szklane. W zamian oddający opakowania, przy użyciu specjalnej aplikacji, otrzymają punkty, które będą mogli wymienić na różnego rodzaju benefity, jak np. bilety do kina czy zniżki na kawę w wybranej sieci kawiarni.

Coca-Cola realizuje ambicję „Świat bez odpadów”, zapowiedzianą w Davos w styczniu 2018 roku, w ramach której do 2030 r., zamierza stworzyć opakowania, zawierające co najmniej 50% materiału, pochodzącego z recyklingu. Firma kontynuuje również działania, by wszystkie opakowania Coca-Cola na świecie mogły w 100% podlegać recyklingowi, a cel ten powinien zostać osiągnięty do 2025 roku.

Aktywizacja kobiet i młodych oraz wyrównywanie ich szans jest prowadzona we współpracy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką. W ramach tej współpracy powstały dwa programy: „Sukces TO JA” i YEP Academy (yep.academy/). „Sukces TO JA” to program aktywizacji zawodowej kobiet, w ramach, którego od 2016 roku przeszkolono już ponad 257 tys kobiet w całym kraju. Natomiast YEP Academy (yep.academy/) to nowoczesna platforma internetowa, wspierająca młodych ludzi w wyborze kierunku edukacji i ścieżki zawodowej, z której skorzystało już ponad 300 tys młodych osób.

– Rozwój firmy jest dla nas ważny, ale nie chcemy czerpać korzyści za wszelką cenę. Chcemy prowadzić nasz biznes w sposób właściwy. Wierzymy, że nasz przyszły sukces jest głęboko zakorzeniony w sukcesie i zrównoważonym rozwoju lokalnych społeczności, w których działamy – podkreślił Dusan Stojankic, dyrektor generalny Coca-Cola na Europę Północno-Wschodnią.

– Kobiety mają ogromny wkład w społeczności, w których żyją. Aby społeczności były silne, a taki biznes, jak nasz, był zrównoważony, potrzebujemy kobiet aktywnych zawodowo. Dla wielu kobiet aktywizacja na rynku pracy stanowi duże wyzwanie. Kobiety powinny wierzyć, że mogą odnosić sukcesy. To bardzo istotne, aby nie tylko stale się rozwijały, ale również odświeżały swoje umiejętności – wyjaśnia Melina Androutsopoulou, dyrektor ds. relacji zewnętrznych i komunikacji na Europę, Afrykę i Bliski Wschód. Zauważa, że w Polsce potrzeby kobiet są bardzo różne – od wsparcia merytorycznego i możliwości podnoszenia swoich kompetencji, po nabranie pewności siebie.

– Czasem kobiety potrzebują funduszy, bo zaczynają swój biznes. Dlatego wiedza, jak pozyskać fundusze, aby założyć firmę, jest bardzo ważna. Problemy, z którymi mierzą się kobiety w Polsce odnoszą się głównie do braku pewności siebie, dlatego skoncentrowaliśmy się w dużej mierze na tym, aby dać kobietom wiarę w to, że mogą realizować swoje marzenia. Kobiety wspomagamy również, dając im niezbędne narzędzia – uczymy, jak mogą sprawić, żeby ich CV było atrakcyjne, jak zachować się w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej i jak dobrze zaprezentować siebie – wskazuje Androutsopoulou.

– W naszej kampanii pokazujemy, czego udało nam się dokonać w Polsce i na świecie. Młodych ludzi wspieramy za pomocą nowoczesnego i kompleksowego programu YEP, z którego szkoleń w Polsce skorzystało już ponad 100 000 osób. W ramach tej inicjatywy zapewniamy młodym nasz autorski program mentoringowy oraz razem z ekspertami pokazujemy, w jaki sposób mogą się stać bardziej konkurencyjni na rynku pracy. Kolejną grupą społeczną, do której kierujemy swoje działania są kobiety, Przez kilka ostatnich lat, we współpracy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką, pomogliśmy setkom tysięcy kobiet i to jeszcze nie koniec. Pracujemy z nimi nad ich pewnością siebie, wspieramy w podnoszeniu kwalifikacji, a także aktywizujemy je na rynku pracy – podsumował.

admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *