0

Kampania Movember Polska 2021

Jak co roku w listopadzie rusza kampania Movember, podczas której mężczyźni na znak solidarności zapuszczają wąsy i promują akcję badań pod kątem nowotworów jąder i prostaty. Tym razem ambasadorami kampanii zostali znani muzycy, którzy przygotowali na tę okoliczność teledysk z utworem „Wszyscy za jednego”.

Krzysiek Sokołowski (z zespołu Nocny Kochanek), Adam Asanov (z zespołu Piersi), Paweł Dudek (Czadoman) oraz Błażej Sobera (z zespołu Joe Palooka) założyli specjalnie na tę kampanię zespół o wiele mówiącej nazwie – „Mosznowładcy”. Skomponowana przez nich piosenka ma za zadanie zachęcać do uczestnictwa w badaniach profilaktycznych przeciw męskim nowotworom.

Z danych wynika, że co trzeci mężczyzna w wieku od 50 do 80 lat oraz 80% mężczyzn po 80 roku życia zachoruje na raka prostaty. Ryzyko zachorowania wzrasta wraz z wiekiem i dotyczy mężczyzn po 45 roku życia. Nowotwór ten zajmuje niezmiennie 4 miejsce pod względem śmiertelności na świecie. Dla wielu mężczyzn problemy zdrowotne, które są związane z ich narządami intymnymi to temat tabu. Kampania ma za zadanie informować o zagrożeniach i przełamać barierę wstydu. Kampania Movember Polska jest organizowana przez Fundację Kapitan Światełko.

W ramach kampanii zorganizowana zostanie akcja badań w centrach handlowych w Katowicach, Krakowie, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Szczecinie, Koszalinie oraz Gorzowie Wielkopolskim.

Oto kalendarz badań:

  • 3 października – Galeria Katowicka, ul. 3 maja 30, 40-097 Katowice, 10:00 – 20:00, sobota,
  • 23 X 2021 6 listopada – Galeria Bronowice, ul. Stawowa 61, 31-346 Kraków, 10:00 – 20:00, sobota,
  • 6 XI 2021 6 listopada – Galeria Galaxy, al. Wyzwolenia 18-20, 70-554 Szczecin, 10:00 – 18:00, sobota,
  • 6 XI 2021 13 listopada – Hala Koszyki, ul. Koszykowa 63, 00-015 Warszawa, 10:00 – 20:00, sobota,
  • 6 XI 2021 20 listopada – Galeria Metropolia, ul. Jana Kilińskiego 4, 80-452 Gdańsk – 10:00 – 20:00, sobota,
  • 20 XI 2021 20 listopada – Forum Koszalin, ul. Paderewskiego 1, 75-736 Koszalin, 10:00 – 18:00, sobota,
  • 20 XI 2021 27 listopada – Sky Tower, ul. Powstańców Śląskich 95, 53-332 Wrocław, 10:00 – 20:00, sobota,
  • 27 XI 2021 27 listopada – NoVa Park, ul. Przemysłowa 2, 66-400 Gorzów Wielkopolski, 10:00 – 18:00, sobota,

Kampanię po raz siódmy wspiera Nationale-Nederlanden, a badania realizowane są dzięki takim firmom jak: Bayer, Profimedical oraz Hydrex z marką Domowe Laboratorium. Partnerami kampanii zostali: Herbapol Poznań, BNP Paribas i marka STMT. Natomiast ambasadorów akcji po raz trzeci już ubiera marka Kubota.

admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *