0

Kampania BNP Paribas „Gdzie są nasze Patronki?”

Bank BNP Paribas rozpoczął kampanię, w której zachęca szkoły do nadawania kobiecych patronatów. Kampania nosi tytuł „Gdzie są nasze Patronki?” i została uruchomiona w Dzień Kobiet.

Jak wynika ze statystyk aż 90% szkół w Polsce ma jako patronów mężczyzn. Bank BNP Paribas pragnie zachęcić placówki oświatowe do zmiany tego stanu. Szkoły, które przystąpią do akcji, będą miały szansę wzięcia udziału w konkursie i wywalczenia grantu na promocję nowej patronki. Inicjatywa jest skierowana do prawie 11 tysięcy szkół, które nie mają jeszcze patrona.

Kobiety to przecież połowa tego świata, a mimo tego ich osiągnięcia są nadal pomijane. Tym razem naszą uwagę przykuła zauważalna dysproporcja płci patronów i patronek szkół podstawowych oraz średnich w Polsce. Dlatego w najnowszej inicjatywie chcemy zwrócić uwagę właśnie na te kwestie, a ponieważ role społeczne są kształtowane już od najmłodszych lat, to edukacja na temat roli kobiet w biznesie, nauce czy kulturze, jest naszym zdaniem szczególnie ważna – komentuje Agnieszka Konarzewska, dyrektorka departamentu komunikacji marketingowej w Banku BNP Paribas.

Na potrzeby akcji powstał serwis patronki.pl, w którym można znaleźć informacje dotyczące procesu nadania patronki, przydatne dokumenty czy materiały edukacyjne i wypowiedzi ekspertów. Znajdują się tam również propozycje sławnych kobiet, które mogą zostać patronkami.

Za kampanię odpowiada agencja VMLY&R Poland, która przygotowała ideę komunikacyjną oraz działania ATL i digital. Zakupem mediów zajął się Havas Media. W działania reklamowe angażują się również influencerzy, m.in. Agnieszka Jankowiak-Maik, czyli „Babka od Histy”, która na potrzeby kampanii przygotuje gotowe scenariusze lekcji o kobietach w historii czy Joanna Okuniewska, autorka popularnego podcastu „Tu Okuniewska”.

admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *